Ai un zbor întârziat sau amânat? Află ce poți să faci
Atunci când un zbor este întârziat sau amânat, frustrarea este inevitabilă și te întrebi ce poți face pentru a remedia situația.
Ei bine, există opțiuni și soluții la îndemână, iar Zbor24.ro este aici pentru a-ți oferi asistența necesară în solicitarea de rambursări sau despăgubiri.
În acest articol, vom explora drepturile tale ca pasager și cum poți solicita rambursarea costului biletului sau obține compensații pentru un zbor perturbat.
- Când am dreptul să solicit rambursarea costului biletului de avion?
- Când am dreptul la despăgubiri?
- Când sunt eligibil pentru rambursări și despăgubiri?
- În valoare de ce sumă pot fi despăgubirile?
- Cu ce te putem ajuta noi, Zbor24.ro?
Așadar, să trecem direct la subiect!
Când ai dreptul la rambursarea biletului de avion?
Indiferent de circumstanțe, dacă zborul tău a fost anulat, trebuie să știi că ai întotdeauna la dispoziție câteva opțiuni pentru a face față acestei situații neplăcute: rambursarea costului biletului, schimbarea datelor zborului, iar uneori poți solicita și despăgubiri.
Dacă alternativele oferite de compania aeriană nu sunt în concordanță cu planurile tale, ai tot dreptul să soliciți rambursarea biletului de avion. Dacă ai cumpărat un bilet de avion prin intermediul Zbor24.ro, agenții noștri te vor ajuta și ghida la fiecare pas în acest proces.
Costului biletului poate fi rambursat în următoarele situații:
- Dacă zborul tău a fost amânat cu mai mult de 5 ore și nu mai dorești să călătorești cu acel zbor.
- Dacă zborul tău a fost anulat cu mai puțin de 14 zile înainte de plecare și alternativa oferită de companie nu corespunde planurilor tale inițiale de călătorie.
- Dacă ți s-a refuzat îmbarcarea și nu dorești să iei zborul alternativ oferit.
Când ai dreptul la despăgubiri?
Odată cu rambursarea zborului, poți solicita și despăgubiri, în următoarele situații:
- Dacă zborul tău a fost amânat cu cel puțin 3 ore.
- Dacă zborul a fost anulat cu mai puțin de 14 zile înainte de plecare.
- Dacă ți s-a refuzat îmbarcarea din cauza suprarezervării.
Când ești eligibil pentru rambursări și despăgubiri?
Ai dreptul să soliciți rambursări și/sau despăgubiri dacă sunt îndeplinite următoarele condiții:
- Ai o rezervare confirmată pentru zborul respectiv.
- Zborul trebuia să plece din Uniunea Europeană sau să fie operat de o companie aeriană din Uniunea Europeană și să aibă destinația în Uniunea Europeană.
- Perturbarea zborului a avut loc în ultimii 3 ani.
- Motivul perturbării zborului a fost sub controlul companiei aeriene.
*Este important de menționat că nu poți obține despăgubiri dacă motivul întârzierii sau anulării este considerat o circumstanță extraordinară (grevă inițiată de angajații aeroportului sau ai controlului traficului aerian, tulburări politice, condiții meteorologice nefavorabile sau riscuri de securitate), însă ai totuși dreptul la rambursarea zborului.
În valoare de ce sumă pot fi despăgubirile?
Dacă zborul tău este sub 1.500 km, despăgubirile pot varia între 125 și 250 €. Dacă zborul depășește 1.500 km, suma despăgubirilor poate fi între 200 și 400 €.
Cu ce te putem ajuta noi, Zbor24.ro?
Un bilet Zbor24.ro nu înseamnă doar un loc în avion, ci și asistență clienți 24/7 în orice situație cu privire la călătoria ta.
Solicitarea de rambursări și despăgubiri este un proces anevoios și consumator de timp. Așadar, înarmează-te cu răbdare și fii sigur că agenții Zbor24.ro vor face tot ce le stă în putință ca să preia efortul și să te ajute să rezolvi problema.
Zbor24.ro îți urează călătorii frumoase și mai puține zboruri perturbate!
Zbor24.ro – partenerul tău de încredere în călătorii.